آهنگسازی چیست؟
امروز میخوایم درباره حرفه آهنگسازی تو دنیا صحبت کنیم. اول تعریفی خلاصه از اینکه اصلا آهنگسازی چیست؟ و آیا یادگیری اون سخته و اینکه میانگین درآمد آهنگساز ها توی دنیا چقده؟ آیا اگر تو این زمینه حرفه ای بشیم می تونیم درآمد قابل توجهی داشته باشیم؟
یک آهنگساز معمولاً از پشت رایانه خود در استودیوی ضبط خود شروع به کار میکند و از نرمافزاری مانند Logic Pro برای نوشتن موسیقی، موسیقی، برنامهنویسی و تطبیق موسیقی با ویرایشهای تصویر یا تغییراتی که کارگردان یا تهیهکننده در جهت موسیقی دستور داده است، استفاده میکند. اکثر آهنگسازان به شدت به کتابخانههای نمونه متکی هستند، اگرچه کسانی که روی پروژههای با بودجه بزرگ تر کار میکنند، گاهی اوقات میتوانند نوازندگان را برای سازهای زنده استخدام کنند.
برای آهنگساز شدن، به یک حرفه و آمادگی جدی نیاز دارید. این یک حرفه خلاق جالب است. آهنگسازان مدرن نه تنها برای نوازندگان مختلف، ارکسترها و اجراهای تئاتر، بلکه برای فیلم ها، آگهی های بازرگانی، سریال های تلویزیونی، نمایش های مختلف و بازی های رایانه ای نیز موسیقی می نویسند. برای ساخت موسیقی از ابزارهای واقعی و برنامه های کامپیوتری استفاده می شود.
آهنگساز نویسنده آثار موسیقی است. او به سفارش موسیقی می نویسد. بسیاری از آهنگسازان در یک ژانر خاص تخصص دارند، مانند آهنگسازی فقط برای موسیقی اپرا یا پاپ. آهنگسازان معروفی هستند که برای فیلم موسیقی می نویسند. به عنوان مثال، هانس زیمر آهنگساز مشهور فیلم است. او موسیقی برای فیلم های بین ستاره ای، دزدان دریایی کارائیب، گلادیاتور، شوالیه تاریکی، آغاز و بسیاری دیگر ساخته است.
بسته به پروژه، آهنگسازان فیلم با کارگردانان، تهیه کنندگان، سرپرستان موسیقی، ویراستاران موسیقی، نویسنده موسیقی تولید، آهنگسازان موسیقی فیلم و نوازندگان کار می کنند. گاهی اوقات آنها تمایل دارند با Piano Techs کار کنند. آهنگسازانی که به طور خاص برای آگهی های تبلیغاتی موسیقی می نویسند به عنوان Jingle Writers شناخته می شوند. در طی مراحل پس از تولید، Re Recording Mixer اطمینان حاصل می کند که سطوح موسیقی آهنگساز به خوبی با کمک های طراح صدا و دیالوگ ها و جلوه های صوتی استفاده شده در فیلم همگام می شود.
تفاوت بین یک نوازنده و یک آهنگساز چیست؟
نوازنده هر کسی است که موسیقی می سازد. این شامل آهنگسازان، تنظیمکنندگان، رهبران ارکستر، نوازندگان ساز، خوانندگان و دیگران میشود. بسیاری از نوازندگان در چندین مورد از این فعالیت ها شرکت می کنند. یک آهنگساز که پیانو می نوازد، یک رهبر ارکستر که موسیقی را تنظیم می کند.
سایر نوازندگان فقط بر یکی از این موارد تمرکز می کنند – به عنوان مثال. من یک آهنگساز حرفه ای هستم اما رهبری ارکستر یا اجرای عمومی را ندارم (اگرچه می توانم فلوت بنوازم). من موسیقی می سازم که توسط ارکسترها و گروه های کر و غیره اجرا می شود. یک تعریف ساده – همه آهنگسازان موسیقیدان هستند زیرا آنها آهنگ می سازند – همه نوازندگان آهنگساز نیستند، زیرا برخی بر اجرای موسیقی نوشته شده توسط افراد دیگر تمرکز می کنند.
تفاوت بین آهنگساز و مدیر موسیقی چیست؟
یک آهنگساز در واقع موسیقی را میسازد یا اختراع میکند – این معمولاً، اگرچه نه لزوماً، به شکل یک موسیقی نوشته میشود. یک مدیر موسیقی، مانند یک رهبر ارکستر یا مدیر یک نمایش موسیقی، موسیقی ساخته شده توسط آهنگساز را تفسیر می کند. تعریف ساده: آهنگساز خلق می کند، مدیر موسیقی کار آهنگساز را تفسیر می کند.
حقوق آهنگسازان
به طور متوسط، آهنگسازان تقریباً 40500 دلار در سال درآمد دارند. محدوده دستمزد برای آهنگسازان از 20000 دلار تا 115000 دلار است. من ترجیح می دهم اول خبر بد را به کسی بگویم. اینطور نیست که در مدرسه به شما بگویند: «شما آهنگساز هستید. شما اینقدر سود خواهید برد.» درآمد برای کسانی که تازه شروع به کار کرده اند بسیار کم است.
اضافه کرد که بسیاری از آهنگسازانی که تازه شروع به کار کردهاند، کمتر از 5000 دلار در سال درآمد دارند و «فقط 500 دلار برای کل فیلم 80 دقیقهای درآمد دارند، اما مردم این کار را فقط برای اعتبار انجام میدهند.
چشم انداز شغلی
تهیهکنندگان و کارگردانان ممکن است تصمیم بگیرند که صحنهها را قطع یا تنظیم مجدد کنند، یا ویرایشگر موسیقی ممکن است تصمیم بگیرد که یک آهنگ را در یک صحنه بهجای موسیقی متن میخواهند. او درباره سالهای اولیهاش به عنوان آهنگساز میگوید: «میزان طرد شدن، استرس، هزاران نه قبل از اینکه شما یک بله را بگیرید.»
مسیر شغلی آهنگسازان
Jacob Yoffee آهنگساز مستقر در لس آنجلس میگوید: «تقریباً یک میلیون به یک شانس وجود دارد» که یک آهنگساز مشتاق در رشته انتخابی خود امرار معاش کند. این یک زمینه بسیار رقابتی است، شبیه به ورود به هالیوود به عنوان یک بازیگر.
او هشدار می دهد که به دست آوردن اولین شغل آهنگسازی یا دستمزد خوب به عنوان آهنگساز بسیار دشوار است، به خصوص برای کسانی که تازه شروع به کار کرده اند.
او میگوید: «در حال حاضر چشماندازها کمی بیشتر شده است، زیرا مردم مستقل از استودیوها فیلم میسازند، اما این فیلمهای مستقل اغلب بودجههای بسیار پایینی دارند (یا اصلاً ندارند). پیشرفت در این حرفه در درجه اول مالی خواهد بود و تعداد بسیار کمی از اسطوره هایی مانند جان ویلیامز یا هانس زیمر به رسمیت شناخته شده و دستمزدهای بالای دست خواهند یافت. آهنگسازان همچنین می توانند به ناظر موسیقی تبدیل شوند.
به گفته یوفی، بهترین راه برای شروع جستجوی شغل، جستجوی پستهای کریگلیست، نزدیک شدن به کارگردانان و کار بر روی فیلمهای دانشجویی است. از پایین شروع کنید و سخت خواهد بود. شما قرار است روی چیزهایی کار کنید که شبیه آنها هستید، “امیدوارم هیچ کس هرگز این را نبیند.”
اساساً، شما باید آن فردی را پیدا کنید که می گوید “من به شما فرصت می دهم. او توصیه می کند، «با همه کار کنید. مهم نیست چقدر بزرگ است، آن را به عنوان کنسرت رویایی که همیشه می خواستید در نظر بگیرید. مهم نیست چه کسی شما را استخدام می کند، شما باید 100% بدهید.»
تمرین!
ساختار اصلی آهنگ را درک کنید.
فیلم ها را تماشا کنید.
“ببینید چه چیزی پیشنهاد می کنید که دیگر آهنگسازان ارائه نمی دهند.”
با یک دکل، از جمله نرم افزار مناسب، راه اندازی کنید. “شما به ابزارهای مناسب برای ارائه نیاز دارید. شما باید بتوانید تولید و میکس کنید، و تمرین خروجی فایل های صوتی با ترکیب خوب را داشته باشید. این مهم است زیرا، به خصوص در پروژه های کوچکتر، «بسیار نادر است که با یک مهندس میکس، تدوینگر، مهندس دوبلاژ و گروه، بودجه ای دریافت کنید. آنها برای تحویل محصول نهایی به شما نیاز دارند.»
تجربه و مهارت در آهنگسازی
تمرین آهنگسازی برای گروهها و همچنین برای فیلم/تلویزیون/بازیهای ویدیویی ضروری است. به روز نگه داشتن نرم افزار ضبط، ویرایش و نمونه برداری نیز مهم است.
برای اینکه مفهوم “آهنگسازی چیست؟” را بهتر درک کنید، آهنگساز در هر شکل رسانه ای که کار می کند، مهم است که زبان رسانه را بفهمید، به طوری که، برای مثال، آهنگساز و کارگردان فیلم بتوانند در یک صفحه باشند. مهارت های اجرا نیز مهم هستند. یوفی می گوید که توانایی نواختن پیانو و گیتار “بزرگترین دارایی برای هر آهنگساز فیلم” است و فلوت، ساکسیفون و کلارینت نیز مهم هستند.
کار بر روی فیلمهای دانشجویی بسیار حیاتی است، زیرا نمونه کارهای فرد را میسازد، تجربه دنیای واقعی را فراهم میکند و ارتباطات ایجاد میکند.
آهنگسازان باید جزئیات گرا، سازگار، دارای اخلاق کاری قوی و نویسندگان سریع باشند. یوفی میگوید: از آنجایی که صحنهها دائماً در حال تنظیم مجدد یا قطع میشوند و یک آهنگساز باید سازگار باشد، این حرفه «برای کسی که ذهنیت هنرمند کاملی دارد خوب نیست»، که کار خود را «شاهکاری که نمیتوان تغییر داد» میبیند.
“شما نمی توانید آن را به عنوان یک محصول در نظر بگیرید. این یک خدمت است.» او می افزاید: «این برای کسی با ذهنیت پاپ یا نقطه شروع غزلی نیست. یک ترانه سرا باشید» اگر تمرکز شما بر این است. و مهمتر از همه، «فقط عشق به موسیقی کافی نیست. شما هم باید عاشق فیلم باشید. اگر آهنگساز فیلم هستید، یک فیلمساز هستید.”
آهنگساز شدن نیاز به دانش گسترده ای از تئوری موسیقی، دانش دقیق آلات موسیقی و نحوه کار آنها با یکدیگر (ارکستراسیون) دارد. اگر قبلاً این را دارید، به الهام، ایدهها، مفاهیم و دانش در مورد چگونگی توسعه ایدههای خود نیاز دارید. توضیح ساده: من یک آهنگساز کلاسیک هستم و شعار من مفهوم، محتوا و مهارت در آهنگسازی است.
محل کار آهنگساز معمولاً پشت یک ساز موسیقی، در یک استودیو خانگی یا در یک هنرستان است. با پیشرفت فناوری رایانه آهنگسازانی ظاهر شدند که با استفاده از برنامه های رایانه ای خاص آهنگ می سازند.
یک آهنگساز چگونه موسیقی می سازد؟
بسیاری از آهنگسازان می گویند که موسیقی آینده در ذهن آنها متولد می شود. سپس آن را در یک ضبط صوت می خوانند و به عنوان نت می نویسند. در آینده، موسیقی در حال نهایی شدن است، زیرا قوانین خاصی از ژانرها و تکنیک های خلاقانه وجود دارد.
یک واقعیت جالب: با نگاه کردن به نت ها، آهنگساز می تواند موسیقی را “در سر خود” بازتولید کند و آن را “شنود”. به عنوان مثال، آهنگساز معروف لودویگ ون بتهوون، در حالی که ناشنوا بود، تعدادی شاهکار موسیقی نوشت (به دلیل بیماری شنوایی خود را از دست داد).
مزایا و معایب آهنگساز بودن
طرفداران:
امکان خودسازی خلاقانه.
درآمد نسبتاً زیادی در حضور شهرت و سفارشات منظم.
امکان درآمد غیرفعال (اغلب آهنگساز درصدی از هر اجرای عمومی اثر خود را دریافت می کند).
برنامه کاری رایگان.
ارتباط با افراد خلاق.
شهرت، طرفداران
شرح مختصری از حرفه آهنگساز می تواند به شرح زیر باشد: شغلی خلاقانه و غیر معمول با فرصت های فراوان برای ابراز وجود.
معایب:
ورود به این حرفه دشوار است. برای رسیدن به سطح درآمد خوب، باید به شهرت و شهرت برسید.
درآمد نامنظم اغلب آهنگسازان مجبور می شوند به دنبال منبع درآمد اضافی باشند، بسیاری در مدارس موسیقی یا هنرستان ها تدریس می کنند.
مهارت و دانش مورد نیاز
گوش موسیقی، استعداد.
امکان نواختن هر ساز (ترجیحاً بیش از یک)
آشنایی با رشته های موسیقی و تئوری: سازدهنی، آهنگسازی، هارمونی، ارکستراسیون و …
دانش برنامه های کامپیوتری تخصصی (همه آهنگسازان به این مهارت نیاز ندارند، اما اگر مثلاً قصد دارید برای بازی های رایانه ای موسیقی بسازید، بدون آن نمی توانید انجام دهید).
مهارت های ارتباطی (کار یک آهنگساز شامل ارتباط مکرر با مشتریان است).
فرق آهنگسازی و تنظیم آهنگ چیست؟
آهنگسازی و تنظیم آهنگ دو جنبه مختلف در فرآیند ایجاد موسیقی هستند و وظایف متفاوتی دارند. در ادامه به توضیح هر یک از این عناصر میپردازم:
آهنگسازی
آهنگسازی به ایجاد و ساختن ملودی، هارمونی، و ساختار کلی یک قطعه موسیقی اشاره دارد.
آهنگسازان ملودیها و ایدههای موسیقیایی را ایجاد میکنند و این ایدهها را به نتها و آکوردهای مختلف تبدیل میکنند تا یک آهنگ کامل شکل گیرد.
آهنگسازان معمولاً از ابزارهای موسیقی، نتنویسی، و دانش نظریه موسیقی استفاده میکنند تا اثرهای موسیقیایی خود را بسازند.
تنظیم
تنظیم به ترتیب و ترتیب دادن اجزای موسیقی یک آهنگ برای اجرای و ضبط نهایی اشاره دارد.
تنظیمکنندگان موسیقی عناصر مختلفی از آهنگ را مانند اجرای آلات موسیقی، تنظیم ترتیب و تغییر ساختار آهنگ، انتخاب صداها و صداگذاری، افزودن تنظیمات کمکی (مثل درام و سازهای کلیدی) و میکس و مسترینگ را انجام میدهند.
هدف از تنظیم ایجاد نسخه نهایی و آماده برای انتشار آهنگ است که شامل همه جزئیات صدا و اجرای موسیقی است.
به طور خلاصه، آهنگسازی در ایجاد مواد اصلی و ایدههای موسیقیایی تخصص دارد، در حالی که تنظیم در اجرا و ضبط نهایی آهنگ و بهبود کیفیت و جذابیت آن تخصص دارد. اغلب در فرآیند ایجاد یک آهنگ، هر دو عنصر آهنگسازی و تنظیم با همکاری همراه میشوند تا یک اثر موسیقی بهتر و تکمیلتر ایجاد شود.
چگونه آهنگساز شویم؟
بدون شک استعداد نقش مهمی در حرفه آهنگساز دارد. تاریخ بسیاری از آهنگسازان برجسته خودآموخته را می شناسد. با این حال، حتی اگر استعداد داشته باشید، دریافت آموزش تخصصی ضرری نخواهد داشت، زیرا اگر تحصیلات داشته باشید، آهنگساز شدن آسان تر است.
برای درک بهتر مفهوم آهنگسازی چیست؟ اینجا کلیک کنید.
بسیاری از آنها تحصیلات خود را در یک مدرسه موسیقی آغاز می کنند و سپس در موسسات آموزش متوسطه و عالی ادامه می دهند. اما می توانید برای ورود به هنرستان به صورت انفرادی با معلم آماده شوید. به عنوان یک قاعده، دانش آموزان آینده در ادبیات، زبان روسی، تاریخ یا مطالعات اجتماعی و همچنین یک امتحان خلاق شرکت می کنند.
در هنرستان آهنگسازان در تخصص “آهنگسازی” آموزش می بینند. به عنوان مثال، استخدام برای چنین تخصص در آکادمی موسیقی روسیه باز است. گنسین، کنسرواتوار دولتی مسکو. P.I. چایکوفسکی، آکادمی هنر کر. در مقابل. پوپوف و تعدادی دیگر.
به دانش آموزان هارمونی، پلیفونی، ساز، مطالعات ساز، مبانی نویسندگی کر، انفورماتیک موسیقی، موسیقی الکترونیک و کامپیوتر، آهنگسازی، سلفژ، نت های خواندن و تاریخ هنر موسیقی آموزش داده می شود.
کجا دنبال کار بگردیم؟
تئاتر، تلویزیون، شرکت های فناوری اطلاعات درگیر در توسعه بازی های رایانه ای، صحنه.
می توانید در صرافی های فریلنسری مشتریان را جستجو کنید. قبل از آن، کسب تجربه و جمع آوری حداقل نمونه کارها مطلوب است.
نقش آهنگساز چیست؟
آهنگسازان نقش بسیار مهمی در فرآیند ایجاد موسیقی دارند. آنها مسئولیت ایجاد ملودی، هارمونی، و ساختار کلی یک قطعه موسیقی را بر عهده دارند. آهنگسازان تصمیم میگیرند که آهنگ چه تم و احساسی را منتقل کند و نتها، آکوردها، و ترتیب قسمتهای مختلف آهنگ را تعیین میکنند. همچنین، آهنگسازان ممکن است با اجراکنندگان و تنظیمکنندگان همکاری کنند تا آهنگ را به صورت نهایی ترتیب دهند و به طور حرفهای ضبط کنند. این نقش آهنگسازان در ایجاد هویت و کیفیت یک آهنگ بسیار حیاتی است و تاثیر زیادی بر تجربه موسیقی شنوندگان دارد.
آهنگساز معمولاً به سفارش موسیقی میسازد، مثلاً برای فیلم، نمایشنامه و همچنین موسیقی برای خوانندگان پاپ. اغلب خود سازندگان موسیقی آهنگ های خود را اجرا می کنند، آنها همچنین تنظیم کننده آثار خود هستند، آنها خلاقیت های خود را برای سازهای مختلف تنظیم می کنند. آهنگسازان آثار متنوعی خلق می کنند – از اپرا گرفته تا آهنگ های محبوب. یک آهنگساز حرفه ای می تواند هم موسیقی آوازی و هم موسیقی ساز بنویسد. معمولاً آهنگساز نه تنها انگیزه اصلی یک آفرینش موسیقی را می سازد، بلکه سایر بخش های آن را نیز می سازد: مقدمه، نتیجه گیری و غیره.
اول از همه، آهنگساز باید فردی با استعداد باشد که بتواند احساسات، عواطف، تجربیات خود را در موسیقی بیان کند. اما او همچنین باید مبانی تئوری موسیقی، هارمونی، چند صدایی و از همه مهمتر فرم های موسیقی را بداند. آهنگساز باید بتواند حداقل یک آلت موسیقی، ترجیحاً پیانو، که شنوایی بافت را توسعه می دهد، بنوازد. قطعات جدید موسیقی، به عنوان یک قاعده، هنگام نواختن یک آلت موسیقی اختراع می شوند. آهنگساز باید سبک ها و گرایش های موسیقی را درک کند، تاریخ آثار موسیقی را بداند و هنر معاصر را درک کند.
برای ارائه خدمات آهنگسازی و آموزش آهنگسازی اینجا کلیک کنید.
برای درک بهتر مفهوم آهنگسازی چیست؟ اینجا کلیک کنید.
مهارت ها و دانش حرفه ای مورد نیاز
توانایی ساخت موسیقی
دانش هارمونی، چند صدایی، ابزار دقیق، تجزیه و تحلیل فرم
آگاهی از تاریخچه، سنت های هنر موسیقی و گرایش ها، سبک ها، ژانرها و اشکال آثار موسیقی
دانش موسیقی معاصر و هنر معاصر
ویژگی های شخصی
استعداد موسیقی، استعداد
کارایی
داشتن آلات موسیقی
گوش برای موسیقی
محل کار و شغل
محل کار آهنگساز می تواند در خانه یا در استودیو یا هنرستان باشد. نویسنده می تواند یادداشت ها را هم بر روی کاغذ و هم روی رایانه ضبط کند. آهنگساز با فروش موفق آثارش درصدی از اجرای عمومی موسیقی خود را دریافت می کند. اما در بیشتر موارد، سال ها طول می کشد تا یک آهنگساز جوان بتواند درآمد زیادی به دست آورد. برای انجام این کار، باید نامی برای خود دست و پا کنید، تماس های لازم را برقرار کنید، حضور استعدادها را تأیید کنید و مشتریان دائمی به دست آورید.
چگونه یک آهنگ را شروع کنیم؟
هنگام نوشتن به دلیل کمبود الهام، احساس گم شدن بسیار آسان است.
شروع با یک صفحه خالی یا یک جلسه خالی DAW می تواند اضطراب آور باشد.
اما آنقدرها هم که به نظر می رسد وحشتناک نیست. به یاد داشته باشید، در ترکیب هر چیزی پیش می رود. شما فقط باید یک نقطه شروع را انتخاب کنید و به آن پایبند باشید.
بنابراین، برای کمک به شما در برداشتن اولین قدم رو به جلو، در اینجا 7 نقطه شروع برای غلبه بر بلوک های خلاق آورده شده است.
برای ارائه خدمات آهنگسازی و آموزش آهنگسازی اینجا کلیک کنید.
برای درک بهتر مفهوم آهنگسازی چیست؟ اینجا کلیک کنید.
با یک لحن شروع کنید
گرفتن یک لحن خوب روی سینت یا گیتار می تواند بسیار الهام بخش باشد.
آهنگ ها به شما کمک می کنند در آهنگ خود انرژی ایجاد کنید. لحن کامل آن انرژی را به ارمغان می آورد و به شما امکان می دهد از آن ایده بسازید.
بنابراین تجهیزات خود را به برق وصل کنید و کاری را امتحان کنید که قبلا هرگز انجام نداده اید:
جعبه های stompbox یا افکت های خود را به ترتیب دیگری قرار دهید
عجیب ترین صدای مصنوعی خود را ویرایش کنید
هنگامی که سایه مناسب را پیدا کردید، اجازه دهید لرزش و رنگ آن شما را راهنمایی کند. سایر عناصر آهنگ شما باید شروع به شکل گیری کنند – همه اینها به لطف یک لحن الهام بخش.
آهنگ ها به شما کمک می کنند در آهنگ خود انرژی ایجاد کنید. لحن کامل آن انرژی را به ارمغان می آورد و به شما امکان می دهد از آن ایده بسازید.
با ساختار شروع کنید
گاهی اوقات برای رسیدن به مکانی که به دنبالش بودید نیاز به نقشه دارید. در ترکیب بندی هم همین اتفاق می افتد.
سعی کنید با برنامه ای شروع کنید که برای ساخت آهنگ خود دنبال کنید. این طرح به شما کمک می کند حتی قبل از شروع، ایده ای از آهنگ خود داشته باشید.
تصمیم گیری از قبل که می خواهید آهنگی با ساختار کلاسیک بسازید یا یک قطعه هواپیمای بدون سرنشین طولانی، کمتر ترسناک خواهد بود.
هنگامی که برنامه اولیه خود را تنظیم کردید، به یاد داشته باشید که با مسیری که آهنگ شروع به گرفتن می کند، سازگار شوید. اگر چیزی بهخوبی کار میکند، اشکالی ندارد که از میانبر استفاده کنید یا تصمیم بگیرید مسیر را تغییر دهید.
مهم نیست چگونه به خط پایان می رسید. نکته مهم این است که برنامه ای داشته باشید که از ابتدا شما را راهنمایی کند و حتی قبل از شروع، برخی منابع خلاقانه در اختیار شما قرار دهد.
با گروه کر شروع کنید
شروع با یک ملودی آوازی جذاب و قابل تشخیص و ساختن بر روی آن همیشه ایده خوبی است.
برخی از ژانرها تاکید بیشتری بر کر آوازی نسبت به سایرین دارند، اما میتواند روشی معتبر برای شروع برای بسیاری از ژانرها باشد.
حتی زمانی که خواننده نیستید، آواز خواندن یک راه اساسی برای ارتباط با موسیقی شماست. سعی کنید آواز بخوانید یا روی آهنگ های خود زمزمه کنید تا ببینید آیا می توانید یک گروه کر پیدا کنید.
گروه های کر همیشه در اولین فرصت نمی آیند، اما می توانند در غیرمنتظره ترین لحظه در ذهن شما ظاهر شوند. این ایده ها را ضبط کنید و از آنها به عنوان نقطه شروع برای ترکیب بندی های خود استفاده کنید.
با یک ضرب شروع کنید
شروع با بیت یک راه عالی برای تعریف حس کلی آهنگ قبل از شروع ساختن است.
سعی کنید ضربان درام را در DAW خود قرار دهید یا از یک پدال حلقه برای ایجاد یک الگوی ریتم با ساز مورد علاقه خود استفاده کنید. نمونه های درام نیز اغلب مفید هستند.
سعی کنید آنها را به عنوان نوعی مترونوم برای پیشرفت آهنگ خود درک کنید. سعی کنید از معیارها یا چند ریتم جدید برای گسترش کتابخانه شیارهای خود استفاده کنید.
ممکن است ساختن ملودی با بداهه نوازی روی چند آکورد ساده تر از ابتدا باشد.
آنها همچنین مجبور نیستند به نسخه نهایی آهنگ شما ختم شوند. فقط از آنها به عنوان نقطه شروع استفاده کنید.
با هماهنگی شروع کنید
پیشرفت های آکورد اسکلت آهنگ های شماست. توسعه پیشرفت آکورد در مراحل اولیه می تواند به شما در حل مشکلات ساختاری کمک کند.
شروع با هارمونی زمینه بیشتری را برای آزمایش با عناصر دیگر به شما می دهد. ممکن است ساختن ملودی با بداهه نوازی روی چند آکورد ساده تر از ابتدا باشد.
نمی دانید چگونه شروع به ایجاد پیشرفت آکورد خود کنید؟ راهنمای ما را بررسی کنید.
در حین ترکیب آکوردها بشنوید که چگونه آکوردها یکدیگر را تکمیل می کنند. شما مجبور نیستید از قوانین پیروی کنید – آکوردها فقط یک نقطه شروع هستند.
برای شروع، پیشرفتهای غیرمعمول را آزمایش کنید. اگر به نظر خوب می رسد، خوب به نظر می رسد.
با یک بیت شروع کنید و ملودی متناسب با اشعار خود بسازید.
با حرف شروع کنید
گاهی تمام انرژی یک آهنگ به یک بیت بستگی دارد. نگران نباشید اگر متن های عالی می نویسید اما آهنگی برای همراهی آن ندارید.
نوشتن چند بیت ابتدا کل غزل را بسیار طبیعی تر می کند.
با یک عبارت شروع کنید و ملودی متناسب با اشعار خود بسازید. این می تواند نقطه شروع خوبی برای کمک به ایجاد بقیه عناصر باشد.
با ریف شروع کنید
یک ملودی کوتاه و قابل تشخیص می تواند نقش اساسی در آهنگ های شما داشته باشد. یک ریف را می توان به یک ملودی اصلی، یک خط باس یا یک آواز تبدیل کرد.
از یک ریف قدرتمند برای شروع ساخت آهنگ خود با هویت واضح استفاده کنید.
چگونه آهنگ بسازیم: نکاتی برای مبتدیان
نوشتن یک آهنگ به تکنیک ها و روش های مختلف آهنگسازی نیاز دارد. بنابراین، ما دستورالعمل ها و نکاتی را برای شروع آهنگسازی به شما نشان می دهیم.
همه در آهنگسازی خوب نیستند و همه آهنگ ها موفق نیستند، بنابراین باید صبور باشید: ترفندهایی وجود دارد که بدانید چگونه یک آهنگ جذاب بسازید و در این مقاله قصد داریم همه آنها را به شما بگوییم.
چگونه آهنگ بسازیم؟
حتی اگر فکر می کنید که برای نواختن درست ساخته خود به گروهی متشکل از چندین ساز نیاز دارید، تنها یک ساز را برای آهنگسازی انتخاب کنید و آن را به یکی از سازهایی تبدیل کنید که با آن احساس راحتی کنید: گیتار (ما قبلا به شما نشان دادیم که چگونه تمام نت های گیتار را یاد بگیرید. ) ، پیانو، فلوت، سینت سایزر یا هر یک از آلات موسیقی دلخواه شما.
تنها چیزی که برای نوشتن یک آهنگ عالی نیاز دارید سه آکورد و حقیقت است.” هارلن هاوارد
برای ارائه خدمات آهنگسازی و آموزش آهنگسازی اینجا کلیک کنید.
برای درک بهتر مفهوم آهنگسازی چیست؟ اینجا کلیک کنید.
اگر آواز خواندن یکی از علایق شماست، به احتمال زیاد با ایده نوشتن آهنگ های خود بازی می کنید، اگر قبلاً این کار را نکرده اید. این چیزی ضروری نیست، زیرا شما می توانید یک مترجم عالی باشید و نه نویسنده، اما بسیاری از اوقات دست به دست هم می دهد و طبیعی ترین است. در واقع، من بیشتر و بیشتر بر این باورم که یکی از ضروری ترین انگیزه های ما به عنوان انسان خلق کردن است، حتی ممکن است شماره یک باشد. ایجاد، نه تنها هنر یا آهنگ، بلکه هر چیزی (شرکتها، روابط، پروژهها، سیستمها، برنامههای کاربردی، زندگی…) من فکر میکنم بخش اساسی دلیل حضور ما در این زندگی است. یا بهتر است بگوییم یکی از مهم ترین راه های احساس رضایت و کامل بودن است. در واقع، در نهایت عبور ما از این جهان ممکن است فقط همین باشد: یک خلقت.
9 مرحله برای نوشتن آهنگ های خود
مراحل زیر برای دنبال کردن به ترتیب خاصی نوشته نشده اند. بلکه بخشی از یک سیستم هستند و مکمل یکدیگر هستند.
- به موسیقی زیاد و متنوع گوش دهید. گوشاتو باز کن. هرچه موسیقی های متفاوت تری گوش دهید، خلاقیت های شما می تواند اصیل تر و معتبرتر باشد. از رادیو فرمول خارج شوید. جریان بی نهایت موسیقی در جهان وجود دارد تا گوش های شما را راضی کند و در طول مسیر به آنها آموزش دهید. زندگی صوتی شما بسیار غنی تر خواهد بود و آهنگ های خودتان از آن بهره مند خواهند شد. اگر هنوز به اصالت آهنگهایتان اهمیت نمیدهید و به سادگی میخواهید آهنگهایی مانند آهنگهایی که هر روز در رادیو معمولی شنیده میشود بسازید، نه نمیگویم. من کسی نیستم که به شما بگویم “Jazz and Bosanova” را گوش کنید. ساخته شماست. با این حال، هر چه بیشتر به موسیقی گوش دهید، ایده ها، امکانات و مسیرهای بیشتری در گوش شما خواهد بود. و مغز شما
- شعر را با صدای بلند بخوانید. از ترکیب کلمات مختلف، تصاویری که ایجاد می شوند، لذت ببرید. به خوبی به عبارات یا کلماتی که در آهنگ ها تکرار می شوند نگاه کنید تا دائماً شنونده را دوباره درگیر کنید، معمولاً در گروه های کر. و نکته بسیار مهم، نکته بعدی.
- ساختار آهنگ های مورد علاقه خود را تجزیه و تحلیل کنید. مطالعه کنید که چگونه بت های شما آهنگ های خود را سازماندهی می کنند. چیز خیلی پیچیده ای نیست. اما پس از آن شما یک الگو برای تسهیل کار خود خواهید داشت. شما می توانید چیزهای بسیار متنوعی پیدا کنید، اما زندگی خود را زیاد با این موضوع پیچیده نکنید.
- بنویسید. چگونه آواز خواندن را یاد می گیرید؟ با خواندن. چگونه دویدن را یاد می گیرید؟ با عجله. چگونه نوشتن را یاد بگیریم؟ نوشتن. سپس میتوانید یادگیری خود را به روش های مختلف پیچیده تر کنید (و در واقع بیش از حد توصیه شده است)، اما باید بدانید که شمال را از دست ندهید و فقط روی انجام «آنچه» میخواهید یاد بگیرید تمرکز کنید. نوت بوک یا برنامه عالی Evernote را با خود همراه داشته باشید و تا جایی که می توانید در همه جا بنویسید. یا حداقل در خانه آزادانه بنویسید و همچنین وانمود به نوشتن آهنگ کنیدکنید. خودت را قضاوت نکن، فقط انجامش بده و بعداً با خواندن مجدد آن می توانید تصحیح کنید، صیقل دهید و غیره. شاید علاقه ای به نوشتن اشعار «عالی» نداشته باشید، اما انصافاً زیبایی یک بیت خوب بی نظیر است. اگرچه میتوانید آهنگها را به روشهای مختلف بنویسید، اما ابتدا نوشتن متن و سپس گذاشتن موسیقی سادهترین راه برای من است. اما گاهی اوقات این کار را برعکس انجام می دهم، همانطور که در نکته دیگری توضیح خواهم داد. و دیگران، تقریباً جادویی، موسیقی و اشعار دست به دست هم می دهند. این یک چیز بسیار شخصی است.
- کپی کنید. بله کپی کن من در مورد سرقت علمی یک اثر صحبت نمی کنم، اما به هر حال کپی کاری همان کاری است که همه ما دائماً انجام می دهیم. وقتی کسی شروع به یادگیری هر رشته ای می کند، طبیعی است که با تقلید از معلم یا بت خود شروع کند. طبیعی است. آنها منابعی هستند که شما دارید و راه خوبی برای ساده کردن فرآیندها است. سپس زمانی برای ادغام با منابع دیگر، ایجاد ترکیبات جدید و گنجاندن ایده های منحصر به فرد وجود خواهد داشت. برای مثال آهنگی را که واقعا دوست دارید در اینترنت جستجو کنید. آکوردهای آن آهنگ را پیدا کنید. همین آکوردها با یک غزل از تو می نواختند و ملودی خودت آهنگ جدیدی است. ساده است. آیا می دانید چند آهنگ افسانه ای دقیقاً دنباله آکورد مشابهی دارند؟ اما راههای زیادی برای کپی کردن وجود دارد: روشهای نوشتن، توقف آواز، روشهای تنظیم آهنگ، ریتم و غیره. من اصلاً نمی گویم شما آنجا بمانید، ما نمی خواهیم جنگ کلون را انجام دهیم، اما نقطه شروع بسیار خوبی است.
- موسیقی مطالعه کنید، اما مراقب باشید. واضح است که برای نوشتن آهنگ باید چیزی در مورد موسیقی بدانید. اما چقدر؟ همه چیز بستگی به این دارد که چقدر میخواهید پیش بروید و چقدر میخواهید پیچیده باشید، اما (و این یک اما بزرگ است) برای شروع نوشتن آهنگهای محبوب لازم نیست در جنگلی از دانش گم شوید. در واقع، می تواند بسیار معکوس باشد، همانطور که در مورد من چنین بود. خانه را باید از پایه شروع کرد. مثلاً با 3 یا 4 آکورد و اشعار خوب می توانید یک شاهکار خلق کنید. نقطه. اینطور است. و من توصیه می کنم از آنجا شروع کنید. می توانید برخی از آکوردهای پایه را روی یک گیتار، پیانو یا یوکلله (آخرین اشتیاق بزرگ من) یاد بگیرید و از همان جا شروع به نوشتن آهنگ کنید. سپس می توانید هر چقدر که می خواهید پیچیده شوید. اما با ابتدایی ترین شروع کنید. برای شروع چند آکورد و چند ریتم یاد بگیرید و همانطور که در زیر خواهید دید، گاهی اوقات حتی به آن نیاز ندارید. (سپس ممکن است علاقه مند باشید که مقیاس ها، ریتم های جدید، یادگیری ایجاد ریف، دانش هارمونی، آهنگ ها و غیره را به دانش خود اضافه کنید).
- در حین رفتن ایده های خود را ثبت کنید. همیشه یک دستگاه ضبط همراه خود داشته باشید. الان با موبایل معمولا مشکلی نیست. تام ویتس می گوید که آهنگ ها در هوا هستند. هر زمان که آنها به شما مراجعه کنند. اگر آنها را نگیرید و از آنها استفاده نکنید آنها به راه خود ادامه می دهند و شخص دیگری این کار را برای شما انجام می دهد. این که بسیار متافیزیکی به نظر می رسد واقعیتی است مانند بالای درخت کاج. آهنگ ها و به طور کلی ایده ها در این نوع ماگمای آگاهی جهانی یا هوش بی نهایت در هوا شناور هستند. و گاهی در خانه ات را می زنند. این به شما بستگی دارد که آنها را کانال کنید یا نه. اگر همیشه یک ضبط کننده در دست دارید، وقتی الهام گرفته می شود، همیشه می توانید اولین طرح را ضبط کنید. همانطور که برای شما معلوم است. قضاوتش نکن این می تواند یک هوم، یک ملودی، یک ملودی با متن، یک سکانس آکورد، یک ریف و در برخی موارد ممکن است کل آهنگ برای شما ظاهر شود. مثل همیشه می توانید بعداً برگردید و شروع به کار و پرداخت آن کنید. اما آن لحظات جادویی هستند. گاهی اوقات ممکن است علاقه داشته باشید که یک ملودی را به زبانی اختراعی ضبط کنید تا بعداً متن آن را بنویسید. من اغلب از نوعی انگلیسی اختراعی استفاده می کنم.
. در مورد آنچه می خواهید بگویید فکر کنید. لازم نیست همیشه در مورد آنچه می خواهید در یک آهنگ صحبت کنید روشن باشید، اما اگر از قبل از یک ایده شروع کرده باشید، ساختن یک آهنگ کامل آسان تر است. شما ممکن است بخواهید یک ایده، یک ادعا، یک شکایت، یک احساس، یک عاطفه، یک نگرانی، یک اعتراف، یک فضا را به اشتراک بگذارید. آنچه شما می خواهید. می تواند شفاف و شفاف باشد یا ممکن است بخواهید از استعاره های مرموز بیشتری استفاده کنید. همچنین به این فکر کنید که چه کسی آهنگ را می گوید. تو خودت هستی؟ بخشی از تو؟ فرد دیگری؟ شخصیت یک کتاب یا یک خبر؟ روشن بودن این موارد به آهنگ جهت و هدف می دهد، دو عاملی که به خلق کمک می کنند. اگر نمی دانید چه چیزی بگویید، بنویسید و چه چیزی بیرون می آید.
9.به خود و ناخودآگاه خود اعتماد کنید. خلق کردن یک عمل ایمانی است. از نوشتن یک آهنگ تا نوشتن این مقاله. شما باید باور داشته باشید و اعتماد داشته باشید که این کار را انجام خواهید داد. و همینطور است. این فرآیندی است که جادویی و شگفت انگیز به نظر می رسد. گاهی اوقات حتی ممکن است احساس کنید قوی تر و باهوش تر از آنچه که معمولا فکر می کنید. این قدرت حالات روانی مختلف است. و شما باید برای ایجاد یک حالت ذهنی بهینه برای نوشتن آهنگ های خود تلاش کنید. برای این امر ضروری است که خودتان را قضاوت نکنید و کمال گرایی را به سطل زباله بیندازید. و چگونه انجام می شود؟ خوب، از آن صداها عبور می کنم و میانه روی و دست و پا چلفتی شما را می پذیرم. کار تقاضا، تعالی و فیلتر کردن آنچه ارزشش را دارد و آنچه نباید بعدا بیاید. این یک فرآیند بازتابی و پسینی است. اما زمانی که در حال خلق کردن هستید، باید در هرج و مرج و نواقص آن جریان داشته باشید. اجازه بده این شگفت انگیزه. احساس یک کودک، یک مبتدی. حتی چیزی که گاهی اوقات در طول فرآیند ایجاد به نظر شما می رسد که سطح زیادی ندارد، در بررسی بعدی می تواند یک کار عالی به نظر برسد. و البته برعکس.
برای درک بهتر مفهوم آهنگسازی چیست؟ اینجا کلیک کنید.
بهترین روش ها برای یادگیری آهنگسازی چیست؟
بهترین روش این است که حداقل اصول تئوری موسیقی را بدانید و مدام بنویسید. باید کار کرد و هنر را جلا داد، در موسیقی، ادبیات، هنرهای پلاستیکی و غیره هم همینطور است. همچنین به تأثیرات متنوع و متعدد گوش دهید و آنها را مطالعه کنید.
نکته اساسی در ابتدا داشتن یک ساز است. به نظر من بهترین راه برای شروع نوشتن پیانو است. در دسترس است و به درک عمیق تری از هارمونی اجازه می دهد.
باید از خود بپرسید که چه نوع موسیقی می خواهید بنویسید، موسیقی محبوب (راک، پاپ، الکترونیک و غیره) یا موسیقی «پیشرفته» (کلاسیک، جاز، برای بازی های ویدیویی یا فیلم، و غیره. من برای کاربردی بودن آن را ساده می کنم). واضح است که یک آموزش قوی موسیقی، هر نوازنده ای را که می خواهد بنویسد، غنی می کند. من هر نوع آهنگسازی را تشویق میکنم که در تحصیلات خود رسمی/جدی باشد و به دنبال ورود به یک مدرسه موسیقی باشد. علاوه بر تحصیلاتی که دریافت می کنید، داشتن همکارانی که می توانید ایده های موسیقی خود را با آنها طوفان فکری کنید بسیار ارزشمند است. اما من فرض می کنم که این سوال به دنبال پاسخ های جایگزین است. به همین دلیل او می خواست آموزش موسیقی را به محبوب یا پیشرفته تقسیم کند.
انشعاب اصلی بین هر دو شکل گیری در این واقعیت نهفته است که سولفژ (نمونه های خواندن) برای نوشتن موسیقی عامه پسند ضروری نیست. اگرچه موسیقیدانان برجستهای بودهاند که بدون اینکه تقریباً چیزی در مورد تئوری ندانند، شاهکارهایی نوشتهاند، اما توصیهترین کار هنوز مطالعه آن است. این کار به جای اینکه از طریق کاوش در آنها دست و پنجه نرم کنید، زمان زیادی را در تعیین دقیق ایده هایی که دارید صرفه جویی می کند. نکته اساسی که باید بدانید این است
فواصل
ساخت آکورد، عمدتا ماژور، مینور، کاهش یافته و تقویت شده
ریتم ها و آهنگ ها
ساختار
حالت های ملودیک
هماهنگی عملکردی
مدولاسیون ها
نوازندگانی که به دنبال نوشتن جاز، موسیقی کلاسیک، موسیقی متن و غیره هستند. آنها تقریباً لزوماً باید سلفژ را بدانند، زیرا عمدتاً برای زمانی استفاده می شود که شخص دیگری باید موسیقی شما را تفسیر کند. چیز غیر ضروری در یک گروه موسیقی محبوب.
اگر برای یادگیری سلفژ وقت بگذارید، می توانید این کتاب ها را بخوانید که در عین حال می تواند به شما در بهبود آن کمک کند:
صدای پیشرو: علم پشت هنر موسیقی – دیوید هورون
هارمونی قرن بیستم – وینسنت پرسیچتی
مبانی آهنگسازی – آرنولد شونبرگ به نظر من کتابی است که نباید از قلم افتاد. چیزی که هنگام شروع به نوشتن کمک زیادی می کند، کپی کردن چیزهای خاصی از نوازندگانی است که شما آنها را تحسین می کنید. ملودی ها، پیشرفت ها، آکوردها و غیره و به آنها افق های جدیدی بدهید، آنها را تغییر دهید و آنها را تغییر دهید.
فراموش نکنید که خلاقیت از رویارویی با ایده ها یا پیوند آنها زاده می شود. سوالات بیشتر از پاسخ بهترین ابزاری که می توانید داشته باشید این است که از خود بپرسید: “چه اتفاقی می افتد اگر …”
و هر چیزی را که می توانید تصور کنید، خوب، بد، عجیب، غیرممکن را در یک دفترچه یا یادداشت صوتی بنویسید، مهم نیست چقدر خام است. خلاقیت نیز نوعی مهارت است.
یادگیری آهنگسازی روشی ارزشمند برای به تصویر کشیدن پیچیدگی زیبای موسیقی که در ذهن خود می شنوید، یا بازتولید ملودی بر روی یک آلت موسیقی و در نتیجه دادن آن به دیگران برای نواختن است. خدا را شکر که امروزه برنامه های کامپیوتری به ما امکان می دهند تا ترکیب بندی ها را راحت تر ایجاد کنیم. شما حتی می توانید صداها را مستقیماً به عنوان چوب پخش کنید. اما اگر می خواهید هنر ترکیب بندی را به روش قدیمی تمرین کنید، از اصول اولیه شروع کنید و سپس ترکیبات پیچیده تری ایجاد کنید.
کاغذ آهنگسازان را از اینترنت دانلود کنید و آن را چاپ کنید. نت بر روی کاغذ خط دار با خطوط سیاه نوشته می شود که روی آن نت ها، پایه ها و علامت های پویا می نویسید تا ملودی ها توسط نوازندگان اجرا شوند. اگر میخواهید مانند موتزارت و بتهوون آهنگها را با دست بنویسید، مطمئناً میتوانید خطوط را خودتان با خطکش روی یک کاغذ سفید بکشید. در عوض، البته، می توانید به سادگی نت های موسیقی را به صورت آنلاین چاپ کنید تا به سرعت یک آهنگ را روی کاغذ بیاورید.
در بسیاری از وبسایتها حتی میتوانید کلید را از قبل تنظیم کنید و کلید را بدون انجام کاری اضافه کنید. خطوط کارکنان را هر طور که مناسب می دانید پیکربندی کنید، فایل را دانلود کنید و همه آن را چاپ کنید. تعداد زیادی کاغذ موسیقی چاپ کنید تا بتوانید تمرین کنید و در ابتدا با نوشتن ترکیب خود با مداد شروع کنید. وقتی ایدههای پیچیده خود را روی کاغذ موسیقی رونویسی میکنید، ممکن است کاملاً آشفته شود. به همین دلیل است که بتوانید به راحتی آنها را با یک پاک کن پاک کنید یا بدون نیاز به نوشتن مجدد کل ترکیب، تغییرات جزئی ایجاد کنید.
نرم افزارهای آهنگسازی را از اینترنت دانلود کنید. اگر میخواهید با رایانه خود موسیقی بنویسید، میتوانید از نرمافزاری استفاده کنید که در آن فقط نتهای موسیقی را بکشید و رها کنید و تغییرات و بازبینیها را سریع انجام دهید. این به شما امکان می دهد قطعه موسیقی خود را به سرعت و به راحتی ذخیره کنید. آهنگسازی با رایانه در بین آهنگسازان معاصر به طور فزاینده ای محبوب می شود زیرا باعث صرفه جویی در زمان و تلاش می شود.
MusicScore یک نرم افزار محبوب است. کاربر پسند است و با ورودی های Freestyle Composition و MIDI سازگار است. می توانید مستقیماً روی خطوط بنویسید یا یادداشت به یادداشت بنویسید.
برای اطلاعات بیشتر درباره آهنگسازی اینجا کلیک کنید.
برای درک بهتر مفهوم آهنگسازی چیست؟ اینجا کلیک کنید.
GarageBand با اکثر مک های جدید به صورت استاندارد ارائه می شود و همچنین می توانید با کلیک روی Songwriting با آن آهنگسازی کنید. می توانید صداهای زنده را ضبط کنید یا یک ساز را مستقیماً بنوازی. نت در برنامه ظاهر می شود، سپس روی نماد قیچی در گوشه بالا سمت چپ کلیک کنید تا نت آهنگ را بشنوید.
نرم افزار را دانلود کنید و یک پروژه جدید برای ذخیره آثار خود ایجاد کنید. اگر یک صفحه کلید MIDI را با کابل USB به رایانه خود متصل کنید، می توانید ملودی را مستقیماً از صفحه کلید خود به نرم افزار ارسال کنید و برنامه بلافاصله ملودی را ضبط می کند. راحت تر نمی شود. حتی می توانید قطعات را روی هم قرار دهید، آنها را با سازهای دیگر اجرا کنید تا سمفونی شروع شود.
برای یک سایت ترکیبی اینترنتی رایگان ثبت نام کنید. جوامع آنلاین برای آهنگسازان و دوستداران نت موسیقی نیز برای نوشتن موسیقی و دادن بازخورد به یکدیگر وجود دارد. درست مانند نرم افزار آهنگسازی، می توانید آثار خود را به صورت آنلاین بنویسید و سپس آنها را ذخیره کنید تا عمومی شوند و بازخورد دریافت کنید. یا می توانید کار خود را به صورت آنلاین ذخیره کنید تا بتوانید بعداً از جای دیگری به آن دسترسی داشته باشید.
Noteflight یکی از آن جوامعی است که رایگان است و همچنین یک منبع عالی برای یادگیری و خواندن موسیقی است. همچنین اگر در حال نوشتن موسیقی هستید، می خواهید آهنگ های دیگران را کشف کنید، و می خواهید آهنگ های خود را آپلود کنید، عالی است.
ساز یا سازهایی را که می خواهید برای آن موسیقی بنویسید انتخاب کنید. به عنوان مثال، آیا می خواهید از قطعات هورن برای آهنگ R&B استفاده کنید یا برای تصنیف به قطعه زهی نیاز دارید؟ اغلب شما با یک گروه از سازها کار می کنید، سپس گروه بعدی می آید. تنها در این صورت است که وقتی قسمت اول آهنگ را ضبط کرده اید، به هارمونی و کنترپوان ها فکر می کنید. پروژه های معروف نمودارسازی عبارتند از:
بخشهای شاخ برای ترومپت (به Bb)، ساکسیفون (در Eb) و ترومبون (به Bb).
کوارتت های زهی برای دو ویولن، ویولا و ویولن سل
بخش های پیانو برای همراهی
نت های صوتی
کلید را روی کاغذ موسیقی قرار دهید. یک ترکیب شامل نت ها و تکیه هایی است که روی پنج خط و فاصله موازی به نام استراحت نوشته می شود. خطوط از پایین به بالا شمارش می شوند. این بدان معنی است که نت های بالاتر در کاغذ موسیقی بالاتر قرار می گیرند. کلید می تواند کلید باس یا کلید سه گانه باشد. کلیدها همیشه در ابتدای هر خط هستند. کلید به شما می گوید که کدام نت با کدام خط مطابقت دارد.:
متوجه خواهید شد که کلید سه گانه، که به عنوان کلید G نیز شناخته می شود، شبیه علامت ثابت (&) است. در ابتدای هر خط جدید در سمت چپ قرار دارد. پرکاربردترین کلید است. کلید سه گانه روی گیتار، ترومپت، ساکسیفون و بیشتر آلات موسیقی با صدای بلند یافت می شود. اگر به نتها از خط پایین تا خط بالا نگاه کنید، آنها E، G، B، D و F هستند. C و E
نمادی که کمی شبیه “7” منحنی به نظر می رسد در کلید باس قابل توجه است. کلید باس برای سازهایی که صدای کمتری دارند مانند ترومبون، گیتار باس (باس) و توبا استفاده می شود. صداهای روی پرسنل G، Bb، D، F و A هستند. فضاهای بین A، C، E و G هستند.
برای ارائه خدمات آهنگسازی و آموزش آهنگسازی اینجا کلیک کنید.
برای درک بهتر مفهوم آهنگسازی چیست؟ اینجا کلیک کنید.
تعداد نت ها و ضربات را در کل صفحه موسیقی مشخص می کند. روی کاغذ موسیقی، مقیاس ها با خطوط عمودی دوره ای از هم جدا می شوند که کاغذ موسیقی را به قطعات کوچک موسیقی تقسیم می کند. درست در سمت راست کلید دو عدد وجود دارد. یک عدد در بالا، دیگری درست در زیر، مانند کسری در ریاضیات. این عدد برابر است با تعداد ضربات در طول هر مقیاس روی کاغذ موسیقی. عدد بالایی نشان دهنده ارزش هر ضربه است.
در موسیقی غربی، متداول ترین امضای زمانی استفاده شده، زمان 4/4 است. این به این معنی است که در هر مقیاس چهار ضرب وجود دارد و هر ربع نت ارزش یک ضرب دارد. امضای زمان 6/8 یکی دیگر از امضاهای محبوب زمان است. در هر مقیاس شش ضرب وجود دارد و نت هشتم ضربان را دریافت می کند.
کلید را تنظیم کنید. اطلاعات دیگری که سمت چپ به شما نشان می دهد این است که ترکیب به صورت ماژور (#) یا مینور (b) است. این مشخص می کند که چه کلیدی باید در بقیه قطعه نواخته شود. ماژور نت را به نصف افزایش می دهد در حالی که ماینر آن را به نصف پایین می آورد. می تواند در ابتدا ظاهر شود تا برای بقیه رعایت شود.
به عنوان مثال، اگر میبینید که یک علامت اصلی روی چوب اول وجود دارد، میدانید که هر نت روی آن چوب باید یک نیمتون بالاتر نواخته شود. با جزئی برعکس است.
با نت های مختلفی که می نوازید آشنا شوید. انواع مختلفی از نت ها و استراحت ها بر روی کاغذ موسیقی به تصویر کشیده شده است. ظاهر یک نت به طول هر نت مربوط می شود – قرار گرفتن نت در هر خط یا فاصله نشان می دهد که نت در چه سطحی است. نت ها خود از ساقه های (نت) تشکیل شده اند که یا نقطه یا دایره هستند. از سوی دیگر، ساقه هایی وجود دارند که از سر نت به بالا یا پایین منتهی می شوند. این بستگی به موقعیت یادداشت روی کارکنان دارد.
نت های کامل مانند بیضی به نظر می رسند و برای یک ضرب کامل یا طول یک مقیاس کامل حفظ می شوند
نیم نت ها شبیه نت های کامل هستند، اما ساقه مستقیم دارند. آنها نیمی از یک نت کامل را تحمل می کنند. در امضای 4/4 زمان، دو نیم نت در هر مقیاس وجود دارد.
نت های چهارم دارای سر نت سیاه و یک ساقه مستقیم هستند. در زمان 4/4، هر اندازه چهار نت چهارم وجود دارد.
نت های هشتم شبیه نت های چهارم به نظر می رسند اما دارای پرچم های کوچکی در انتهای ساقه هستند. اغلب، نتهای هشتم روی یک ضرب با خط تیره به هم میپیوندند تا ریتم واضحتر شود و نتها راحتتر خوانده شوند.
می شکند. قوانین مشابهی برای استراحت اعمال می شود. هر مکث مانند یک خط سیاه به نظر می رسد. وسط بار است. ربع استراحت کمی شبیه حرف “K” به صورت مورب است.
خواندن موسیقی و گذراندن وقت برای یادگیری از ساخته ها و آثار دیگر. نماد غربی یک زبان نمادین نسبتاً پیچیده است که ابتدا باید نحوه خواندن آن را بدانید. پس از تسلط بر این کار، امیدوارم به زودی بتوانید شروع به نوشتن آن کنید. از این گذشته، نمی توان فقط امیدوار بود که رمان بنویسد بدون دانستن نحوه خواندن و چگونه جمله سازی. این به این معنی است که اگر نتوانید نت ها را بخوانید و استراحت کنید، نمی توانید بنویسید. قبل از اینکه بخواهید آهنگسازی کنید، ابتدا باید با زمینه های زیر آشنا شوید:
یادداشت ها و استراحت های مختلف
خطوط و فاصله های روی ورق
نمادهای ریتم
نمادهای پویا
کلید
یک ساز را برای آهنگسازی انتخاب کنید. برخی از آهنگسازان با قلم و کاغذ کار می کنند، برخی دیگر از گیتار یا پیانو خود استفاده می کنند. برخی دیگر با شاخ فرانسوی در دست آهنگسازی می کنند. هیچ روش اشتباهی برای آهنگسازی وجود ندارد، اما کمک می کند که خودتان بر یک ساز موسیقی مسلط شوید تا بتوانید قطعات کوچکی را که در حال آهنگسازی هستید امتحان کنید و بدانید که آنها چگونه هستند.
امتحان کردن چند نت روی پیانو مخصوصاً برای آهنگساز مفید است، زیرا پیانو بهترین مکان برای انجام این کار است. خوبی آن این است که تمام نت ها روی آن هستند.
متن ها را بنویسید. وقتی چند قطعه دارید، آنها را کنار هم بگذارید و بگذارید موسیقی خودش صحبت کند. هنگامی که ملودی را شروع کردید، این سوال پیش می آید که چگونه ادامه دهید. قطعه باید به کدام سمت برود؟ چگونه تک تک نت ها به یک ترکیب تبدیل می شوند؟ از آنجایی که هیچ پاسخ ساده ای برای این سوال وجود ندارد که چگونه کد موتزارت را بشکنید، توصیه می شود که از قسمت های کوچکی به نام عبارات شروع کنید و سپس به یک قطعه موسیقی برسید. همانطور که قبلا ذکر شد، هیچ ترکیبی به صورت آماده ارائه نمی شود.
سعی کنید عبارات را کنار هم قرار دهید. آنها را بر اساس احساسات ردیف کنید. آهنگساز گیتار، جان فاهی، که نواختن گیتار و آهنگسازی را به خود آموخت، موسیقی را با زه کردن قطعات کوچک به صورت شهودی در کنار هم نوشت. خواه آنها در یک کلید قرار داشته باشند یا به نظر می رسد که آنها با هم رفته اند، عبارات به ترتیب عجیب و غریب و کسل کننده هستند. در پایان تمام قطعاتش را کنار هم گذاشت و یک آهنگ داشت.
هماهنگی. اگر برای یک ساز موسیقی با زه آهنگسازی می کنید، یعنی سازی که می تواند همزمان بیش از یک نت بنوازد، یا اگر برای بیش از یک ساز می نویسید، برای پشتیبانی از ملودی نیز باید هارمونی بنویسید. پس زمینه. هارمونی راهی برای جلو بردن ملودی و راهی برای ایجاد تنش است.
بر موسیقی با کنتراست های پویا تأکید کنید. آهنگهای خوب باید همیشه بالا و پایین بروند و بر لحظاتی از احساسات شدید و اوج آهنگین با پویایی بلندتر تأکید کنند.
با ادغام اصطلاحات ایتالیایی می توانید تغییرات ریتم را مشخص کنید. کلماتی که قطعه را بلند و نرم می کند. «پیانو» به معنای آرام و آهسته نواختن است و معمولاً در زیر چوبها دیده میشود. اگر قرار است چیزی را با صدای بلند پخش کنید، با کلمه “Forte” مشخص شده است.
درجه بندی ها را می توان با علامت طولانی “<” یا “>” در زیر نت ها مشخص کرد. سپس موسیقی یا بلندتر می شود (کرشندو) یا آرام تر.
پینه دوز به آخرین کار خود بچسبید و مسائل را بیش از حد پیچیده نکنید. البته این بستگی به پیچیدگی قطعه شما دارد، اما حتما باید چند قطعه و چند ریتم را تکرار کنید. از سادگی یا ساده بودن موسیقی نترسید. برخی از نمادینترین و مشهورترین ترکیببندیها زمانی که ساده نگه داشته شوند، در زیباترین حالت خود قرار میگیرند.
“Gymnopedie No. 1” اریک ساتی یک نمونه کلاسیک از ساده سازی موسیقی است. آهنگسازی او در تبلیغات و فیلم های بی شماری ظاهر شده است. اما در سادگی نت ها و ریتم آن چیزی زیبا و متحرک وجود دارد.
به تغییرات ستاره کوچک چشمک زن موتزارت گوش دهید تا ایده ای در مورد چگونگی تبدیل ساده ترین آهنگ های کودکان به یک تنوع موسیقی پیچیده به دست آورید.
سوالات متداول
برای ساخت آهنگ، ابتدا ایدهها و ملودیهای خود را ثبت کنید. سپس از نرمافزارهای آهنگسازی یا ابزارهای موسیقی استفاده کنید تا ملودیها، آکوردها، درامها و اجزای دیگر را ایجاد کنید.
با استفاده از نرمافزارهای آهنگسازی، میتوانید تنظیمات مختلفی برای صداها اعمال کنید. از افکتها، اکولایزرها، کمپرسورها و تنظیمات میکس برای بهینهسازی صداها استفاده کنید
تجربه موسیقی میتواند کمک کند، اما شروع بدون تجربه نیز امکانپذیر است. تمرین مستمر، آزمایش و خلاقیت میتوانند به شما در آهنگسازی کمک کنند.
میکسکردن نیازمند تجربه است. با استفاده از میکسرها، پلاگینها و افکتها، تنظیم کنترلهای صدا و تجربه گوش دادن بسیار، میتوانید بهترین میکس را ایجاد کنید
شما میتوانید موسیقیهایتان را در پلتفرمهای موسیقی آنلاین مانند Spotify، Apple Music، SoundCloud و YouTube منتشر کنید. برای این کار، نیاز به ایجاد حساب کاربری و انتشار آهنگها در این پلتفرمها دارید.
ابزارهای موسیقی حرفهای میتوانند کمک کننده باشند، اما برای آهنگسازی میتوانید از نرمافزارهای آهنگسازی و ابزارهای موسیقی مجازی نیز استفاده کنید.
تئوری موسیقی میتواند در آهنگسازی کمک کند، اما شما میتوانید با شناخت ابتدایی ملودیسازی و آکوردسازی هم آهنگهایی خوب ایجاد کنید.
به گوش دادن به موسیقیهای مختلف، مشاهده محیط اطراف، خواندن کتابها و حتی گردش در طبیعت میتواند به شما ایدههای خلاقانه برای آهنگسازی بدهد.
خیر، امروزه تجهیزات ضبط موسیقی با هزینه مناسبتری در دسترس هستند و میتوانید با تجهیزات ابتدایی نیز ضبط موسیقی انجام دهید.
بله، میتوانید آهنگهای خود را در ویدئوها به عنوان موسیقی پسزمینه استفاده کنید. این میتواند برای ویدئوهای شخصی یا حتی پروژههای تجاری مفید باشد.