بیوگرافی محسن ناحی

خانه » بیوگرافی محسن ناحی

محسن ناحی در تاریخ ۱۳۶۲/۱/۴ در یک خانواده مذهبی در تهران متولد شد . علاقه مندی وی به موسیقی از سنین طفولیت مشهود بود . هنگامی که در مراسم محرم بهمراه خانواده شرکت میکرد ، محو گروه موزیک هیات مذهبی در خیابانها میشد . و همین امر باعث شد مارش نظامی را از عموی خود مرحوم استاد علیرضا ناحی در همان کودکی بیاموزد و از همان سنین شروع به نواختن سازهای حماسی همچون سایدرام و دمام کرد . پس از مدت کوتاهی والدین او با دیدن نواختن یک کیبورد اسباب بازی متوجه استعدادش در نواختن کیبورد شدند و زندگی محسن ناحی از این زمان وارد مسیر تازه ای شد . ان اسباب بازی بعد از چند سال تبدیل به یک کیبورد ریتمیک شد و پس از ان هر چند سال یکبار مدل سازها با پس انداز و کمک خانواده ارتقاع میافت و او دیگر کاملا یک نوازنده کیبورد شده بود . که البته هیچ گاه برای مسائل مالی دست به ساز در هیچ مراسمی نبرد .

در سال ۱۳۸۵ اولین رایانه را خریداری کرد و خیلی زود متوجه قابلیت های ان در موسیقی شد . وقتی متوجه این که اهنگسازان جهانی با رایانه موزیک های خود را میسازند شد ، در طی یک سال با توجه به کم بودن منابع علمی در ان زمان توانست اطلاعاتی در مورد علم اهنگسازی و تنظیم با کامپیوتر کسب کند . و اولین اثر وی در سال ۱۳۸۶ بنام ابر سرکش در برنامه ساعت به وقت جوانی از رسانه ملی پخش شد و این اغاز راهی بود که وی با ساختن موسیقی برنامه هایی مثل نان و ریحان ۱و۲ ، سیب سفید شب و چند برنامه تلویزیونی دیگر به آن ادامه داد . و این دوره تا کنون با ساختن دو البوم تا همیشه و باران تا اسمان و ده ها تک اهنگ به طول انجامید . معروفترین اثر محسن ناحی اهنگ دختر با صدای حمید طالب زاده است که شعر، اهنگ،تنظیم و میکس ان را برعهده داشته است . با استقبال از این اثر جای خالی اهنگی مکمل را حس کرد و اهنگ پسر را اینبار با صدای خودش روانه بازار موسیقی نمود که با استقبال عمومی مواجه شد . در کنار موسیقی پاپ وی در زمینه تولید اثاری در ژانرهای دیگر نیز فعالیت میکند .

محسن ناحی با بهره گیری از تجارب گذشته خود و سازشناسی منحصربه فردش توانسته طی زمان کوتاهی قدم بلندی در جهت آهنگسازی و تنظیم آثار موسیقی هنرمندان کشورمان بردارد. در رزومه کاری او کارهای با کیفیتی مثل دل بی قرار که طرفداران بسیاری دارد دیده می شود.

در کار آهنگسازی و تنظیم ، محسن ناحی با در نظر گرفتن ملودی و سنجش کامل آن ، ریتم متناسب با آن را انتخاب می کند که این ریتم می تواند 6/8 یا 4/4 باشد. انتخاب ریتم بستگی به سلیقه تنظیم کننده و همخوانی کامل آن با ملودی دارد.

خیلی از انسانها هستن که آهنگسازی میکنن و خودشون اطلاع ندارن. اهنگسازی صرفا ساختن یک موزیک کامل نیست.بلکه وقتی شخصی یک ترانه رو با یه ملودی میخونه مشغول آهنگسازیه.
این هنر تنظیم کننده هست که به ملودی های آماتور روح میده.

محسن ناحی
Start typing to see projects you are looking for.
ورود به حساب کاربری

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید
Call Now Button