آهنگسازی

دنبال کردن حرفه ای به عنوان آهنگساز می تواند فرصت هایی برای بیان و تحقق هنری فراهم کند. از آنجایی که این صنعت بسیار رقابتی است، کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه آهنگساز چیست و به چه مهارت هایی نیاز دارند هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه آیا نقش برای شما مناسب است، مفید است. اگر علاقه مند به تبدیل شدن به یک آهنگساز حرفه ای هستید، منابع و برنامه های زیادی وجود دارد که می توانید آنها را بررسی کنید. در این مقاله توضیح می‌دهیم که آهنگساز چیست، برخی از وظایف مشترک آنها را فهرست می‌کنیم، مهارت‌های مفید را به تفصیل توضیح می‌دهیم، اطلاعات حقوق و چشم‌انداز شغلی را ارائه می‌کنیم، برخی از الزامات شغلی آنها را شرح می‌دهیم و محیط کاری آهنگساز را شرح می‌دهیم.

برای مشاوره رایگان و خدمات آهنگسازی اینجا کلیک کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

آهنگساز کیست؟

آهنگساز کسی است که به طور حرفه ای موسیقی می نویسد. اغلب، آنها از اشکال خاصی از نت موسیقی برای ایجاد موسیقی استفاده می کنند که نوازندگان برای اجرای قطعات از آنها استفاده می کنند. آهنگ‌های آن‌ها اغلب دستورالعمل‌هایی برای چندین ساز یا دامنه‌های آوازی دارند و جنبه‌های مهم یک آهنگ مانند ملودی، آکورد و تمپو را نشان می‌دهند. آنها ممکن است برای ارکسترها، گروه‌ها، گروه‌های کر، گروه‌ها یا هنرمندان انفرادی موسیقی بنویسند. گاهی اوقات، چندین آهنگساز با هم همکاری می کنند تا یک قطعه موسیقی بنویسند، مانند گروه های موسیقی محبوب که قطعات اصلی می نویسند.

یک آهنگساز چه می کند؟

آهنگسازان با استفاده از نت های موسیقی استانداردی که نوازندگان می توانند آن را درک کنند، موسیقی می نویسند و تنظیم می کنند. هنگام نوشتن برای چندین ساز یا محدوده آوازی، نت‌هایی که استفاده می‌کنند باید با تخصص سازها یا خواننده‌هایی که برایشان می‌نویسند مطابقت داشته باشد. این بدان معناست که یک قطعه موسیقی ممکن است حاوی چندین مجموعه دستورالعمل برای هر یک از اجزای خاص نوازندگان یا بخش باشد.

به عنوان مثال، هنگام نوشتن برای یک ارکستر، آهنگسازان یک قطعه موسیقی تولید می کنند که به رهبر گروه اجازه می دهد تمام قطعات قطعه را یکجا مشاهده کند. در پارتیتور، آنها ممکن است از کلیدهای مختلفی استفاده کنند، نمادی که نشان دهنده زیر و بم است، برای انواع مختلف ساز یا آواز. در اینجا برخی از مسئولیت های معمولی آهنگساز آورده شده است:

موسیقی مختص به مشخصات یک نوازنده یا ساز بنویسید

تنظیم قطعات موسیقی

نحوه تعامل اجزای منحصر به فرد قطعه را در نظر بگیرید

دستورالعمل هایی برای سرعت موسیقی، نت ها و استراحت ها ارائه دهید

موسیقی را متناسب با موضوع یا حالت بنویسید

عناصر اصلی سازها یا محدوده های آوازی را که برای درک صدا و تأثیر آنها بر موسیقی می نویسند، بیاموزید

نمادهای مختلف را درک کنید

مطالعه تئوری موسیقی

رونویسی موسیقی برای چندین ساز یا انواع آواز

مهارت های آهنگساز

در اینجا چند مهارت وجود دارد که می تواند به آهنگسازان در حرفه خود کمک کند:

توجه به جزئیات

هنگام نوشتن قطعات خود، توجه به جزئیات می تواند به آهنگسازان کمک کند تا اطمینان حاصل کنند که هر جنبه ای از موسیقی که باید برای اجرای صحیح قطعه بدانند را در بر می گیرند. یک خطای علامت گذاری می تواند اثر یک قطعه را تغییر دهد و بازیکنان را گیج کند. برخی از آهنگ ها، به ویژه آنهایی که برای ارکسترها یا گروه های بزرگ هستند، به دستورالعمل های فوق العاده دقیق نیاز دارند. به عنوان مثال، اگر برای سازهای زهی بنویسید، هر نت ممکن است مشخصات خاص خود را داشته باشد، مانند دستورالعمل هایی در مورد میزان صدای بلند نواختن نت، جهتی که آرشه نوازندگان باید حرکت کند یا جلوه خاصی که باید اعمال کنند.

دانش صنعت

آهنگسازان اغلب نیاز به درک بسیار کامل از جنبه های مختلف موسیقی دارند. این شامل دانش کاری از تئوری موسیقی است که روش ها و مفاهیم مربوط به آهنگسازی را مطالعه می کند. همچنین اگر آنها درک اولیه ای از سازها یا خوانندگانی که برای آنها می نویسند داشته باشند کمک می کند. این می تواند به آنها کمک کند تا توانایی های هر ساز یا نوازنده را درک کنند و قطعات متفکرانه ای طراحی کنند.

بسیاری از آهنگسازان قطعات تمام شده خود را بر حسب دقیقه زمان پخش می فروشند. هنگام فروش یک موسیقی، آگاهی از روندها و تقاضا می تواند به آنها در طراحی موسیقی کمک کند که دیگران علاقه مند به خرید آن هستند. این می تواند مختص نوع موسیقی باشد که آنها می نویسند و به آنها اطلاع می دهد که موسیقی خود را به چه کسی بفروشند.

خلاقیت

آهنگسازان هنرمندانی هستند که می توانند تعاملات بین اجزای مختلف موسیقی را تصور کنند تا موسیقی ای را که خوشایند به نظر می رسد یا بر یک واکنش خاص تأثیر می گذارد، رونویسی کنند. خلاقیت آنها به آنها کمک می کند تا قطعات اصلی بسازند که می تواند واکنش احساسی مخاطبان خود را برانگیزد. آهنگسازان ماهر اغلب دارای توانایی هنری و استعداد خلاق هستند.

توانایی موسیقایی

بسیاری از آهنگسازان خود نوازنده هستند. توانایی نواختن چندین آلات موسیقی می تواند به آهنگسازان کمک کند تا موسیقی خاص هر ساز را بنویسند و درک کنند که چگونه صداهای فردی می توانند بر قطعه آنها تأثیر بگذارند. در حالی که آهنگسازان مجبور نیستند بدانند چگونه همه سازهایی را که برای آنها می نویسند بنوازند، داشتن درک اولیه از نحوه کار ساز می تواند به آنها کمک کند موسیقی متفکرانه ای بنویسند که نوازندگان بتوانند آن را بنوازند و درک کنند.

ارتباط

مهارت‌های ارتباطی همچنین می‌تواند به آهنگسازان کمک کند، زیرا آنها برای تولید قطعات تمام‌شده خود تنها با استفاده از دستورالعمل‌هایی که در نت ارائه می‌دهند به نوازندگان متکی هستند. رونویسی موسیقی به گونه ای که دیگران بتوانند آن را درک کنند، کارکرد اساسی نقش آنهاست. مهارت های ارتباطی، مخصوص استفاده از نت موسیقی، به آهنگسازان این امکان را می دهد که ایده های خود را به مسیرهای اجرایی تبدیل کنند که دیگران بتوانند آن را بخوانند و درک کنند، حتی قرن ها در آینده.

تجسم

مهارت های تجسم به آهنگسازان کمک می کند تا ایده های خود را به آهنگ هایی تبدیل کنند که دیگران می توانند اجرا کنند. فرآیندی که هر آهنگساز برای خلق قطعات خود از آن استفاده می کند، منحصر به سبک و روش آنها است، اما بسیاری از آنها ایده ای برای ملودی در ذهن خود ایجاد می کنند و سپس آهنگ های کاملاً تحقق یافته را از آن تفکرات اولیه ایجاد می کنند. آن‌ها می‌توانند از مهارت‌های تجسم‌سازی خود برای تصویر کردن اینکه چگونه یک قطعه ممکن است هنگام پخش به صدا درآید و چگونه اجزای مختلف با یکدیگر تعامل دارند، استفاده کنند.

حقوق آهنگساز و چشم انداز شغلی

دستمزد شغلی آهنگسازان بسته به نوع موسیقی، سطح مهارت، تشخیص نام و تعداد قطعاتی که می توانند در مدت زمان معینی تولید کنند، می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد. بسیاری از آهنگسازان برای هر دقیقه موسیقی تمام شده ای که تولید می کنند درآمد کسب می کنند. آنها همچنین ممکن است به جای کار در یک شرکت و دریافت حقوق سالانه، روی پروژه های مستقل کار کنند.

با توجه به اداره کار و آمار (BLS)، متوسط ​​حقوق مدیران و آهنگسازان موسیقی 55250 دلار در سال است. BLS همچنین چشم‌انداز شغلی را برای این شغل ارائه می‌کند و می‌گوید که انتظار می‌رود بین سال‌های 2019 تا 2029، 2 درصد رشد کند که کندتر از میانگین است.

برای اطلاعات بیشتر درباره آهنگسازی و تنظیم آهنگ اینجا کلیک کنید.

الزامات آموزش آهنگساز و آموزش

الزامات آموزشی و تحصیلی برای آهنگسازان بسته به نوع موسیقی که علاقه مند به نوشتن هستند و پروژه هایی که انجام می دهند می تواند متفاوت باشد. در حالی که آموزش رسمی یا برنامه های آموزشی می تواند به آهنگسازان در نقش هایشان کمک کند، به ندرت نیازی برای خلاقان با استعداد است. این به این دلیل است که آهنگسازان اغلب قطعات تمام شده خود را به جای اجرای مستقیم کار برای یک شرکت یا سازمان با الزامات تعیین شده، می فروشند. موفقیت آنها بیشتر به مهارت بستگی دارد و بسیاری از الزامات آموزشی یا آموزشی رسمی برای اهداف شخصی و خودسازی است. مانند هر هنرمندی، روش ها و آموزش آنها می تواند بسیار فردی باشد.

اگر علاقه مند به آموزش آهنگساز شدن هستید، به دنبال یافتن یک برنامه مدرک و گرایش در زمینه موسیقی باشید. مدرک در آهنگسازی می‌تواند دیدگاه شغلی شما را بهبود بخشد و به شما کمک کند تئوری موسیقی و اصولی را بیاموزید که ممکن است شغل شما را تقویت کند. در اینجا برخی از الزامات اضافی وجود دارد که آهنگسازان می توانند از آنها بهره مند شوند:

دانش تئوری موسیقی

امکان نوشتن نت موسیقی برای انواع سازها و دامنه های صوتی مختلف

داشتن ایده های بدیع

توانایی تولید تنظیمات آکوستیک جذاب

آگاهی از سازها یا خوانندگانی که برایشان می نویسند.

محیط کار آهنگساز

محیط کار برای آهنگسازان می تواند به نوع موسیقی آنها و نحوه به کارگیری آنها بستگی داشته باشد. برخی از آهنگسازان از نرم افزارهای ویژه ای برای ساخت آهنگ های خود و آزمایش ایده های خود استفاده می کنند. اگر این روش آنها باشد، ممکن است زمان زیادی را روی رایانه بگذرانند. کسانی که رویکرد قدیمی‌تری را ترجیح می‌دهند، می‌توانند بخش‌هایی از نمرات خود را بر روی ابزار شخصی خود نمونه‌برداری کنند و نمادهای خود را با دست روی کاغذ فیزیکی بنویسند. در هر صورت، آنها اغلب کارهای خود را به طور مستقل انجام می دهند و ساعت های طولانی را صرف نوشتن، ویرایش و گوش دادن می کنند.

بسیاری از آهنگسازان عضو گروه‌ها هستند و ممکن است موسیقی خود را با کمک هم گروهان بنویسند. از آنجایی که این فرآیند برای هر هنرمند و نوع موسیقی بسیار منحصر به فرد است، محیط های کاری می تواند برای هر نوازنده و روش های ترجیحی آنها متفاوت باشد. برخی از جلسات بداهه نوازی با نوازندگان دیگر لذت می برند و موسیقی خود را ضبط می کنند تا بعداً آن را رونویسی کنند. دیگران ممکن است در فضاهای استودیو یا دفاتر خانگی، به تنهایی یا با دیگر متخصصان موسیقی کار کنند.

برای یادگیری آهنگسازی چه چیزی لازم است؟

سریعترین راه برای یادگیری آهنگسازی این است که قطعات کوچکی از موسیقی را به خاطر بسپارید و سپس یاد بگیرید که آن قطعات را به روشهای بسیار خاص تغییر دهید و ترکیب کنید.

فرآیند تغییر آن، در واقع شما را مجبور به درک آن می کند.

زمانی که هنر آهنگسازی را در سال 2011 شروع کردم، تصوری از چیزهایی که باید یاد بگیرم نداشتم. اما در ذهن من خیلی واضح نبود.

بنابراین شروع کردم به خواندن تقریباً هر کتاب تئوری موسیقی یا آهنگسازی که به دستم رسید. و من در همان زمان در مورد آن وبلاگ نوشتم.

انگیزه شما از آهنگسازی چیست؟

از زمان راه‌اندازی دوره رایگان آهنگسازی اصلی خود در یوتیوب در سال 2011، از بسیاری از 35000 نفری که آن را شرکت کرده‌اند، خواسته‌ام که هدفشان از آهنگ‌سازی چیست.

اگر هر یک از اینها شما را توصیف می کند، به خواندن ادامه دهید.

شما می خواهید موسیقی بسازید که به وضوح خود و احساسات شما را به گونه ای بیان کند که دیگران بفهمند.

شما می خواهید بیشتر برای خود موسیقی بسازید، اما به فیلم، تلویزیون و بازی های ویدیویی علاقه مند هستید.

شما می خواهید آنچه را که در ذهن خود می شنوید بنویسید و از آن آثار طولانی تر، آهنگ های موفق یا فقط یک قطعه موسیقی خوب بسازید.

شما می خواهید بفهمید که موسیقی چگونه کار می کند، اما تئوری موسیقی شما کمی … باید بگوییم … طرح دار است.

ممکن است اهداف شما کمی متفاوت باشد، اما در نهایت، همه ما چیزهای مشابهی می خواهیم. خودمان را بیان کنیم، از طریق موسیقی به دیگران شادی بیاوریم و به سادگی خلق کنیم.

یادگیری ترکیب بندی فرآیندی است که زمان می برد. چیزهای زیادی وجود دارد که شما نمی دانید، و این اشکالی ندارد.

ترکیب پاداش است زیرا هیچ پایانی برای یادگیری و رشد وجود ندارد.

شما قبلاً تجربه گوش دادن و دانش پیشینه دارید

همه ما با یک عمر تجربه گوش دادن به موسیقی می آییم. من با نواختن ترومپت در گروه‌های بادی و گروه‌های جاز بزرگ شدم.

ممکن است دیگران اصلاً تجربه بازی نداشته باشند.

ما همچنین نکات کمی در مورد موسیقی در طول راه یاد می گیریم. نقل قول های گیج کننده ای مانند “موسیقی فضای بین نت ها است” که همزمان به مایلز دیویس، کلود دبوسی و موتزارت نسبت داده می شود.

این دانش پس‌زمینه شماست – همه چیزهایی که تا این لحظه درباره موسیقی یاد گرفته‌اید.

سپس بر روی یک مهارت ترکیبی خاص در یک زمان تمرکز می کنید. این می تواند چیزی به کوچکی نوشتن یک نت به درستی با دست یا به بزرگی یک سمفونی باشد.

شروع با مهارت های کوچک باعث می شود که کل فرآیند بهتر جریان یابد.

یک مهارت ترکیب باید یک فرآیند تکرار شونده باشد.

هارمونی، ملودی، فرم – اینها مهارت نیستند. دسته بندی هستند.

یک مهارت ترکیب باید تکرارپذیر باشد و هدف مشخصی داشته باشد.

بنابراین در اینجا یک هدف برای شما وجود دارد. همین حالا یک قطعه موسیقی یک نت بنویسید.

بیایید این مهارت بسیار اساسی ترکیب بندی را با هم انجام دهیم، و از این طریق، فکر می کنم می توانم به شما نشان دهم که چگونه به طور کلی به یادگیری ترکیب بندی نزدیک خواهید شد.

یک مداد، کاغذ کارمند بردارید و همین الان با من بنویسید.

مقاله کارکنان را از اینجا دانلود کنید. در یک تب جدید باز خواهد شد.

برای یادگیری آهنگسازی چه چیزی لازم است؟

مرحله 1 – برای خود محدودیت هایی تعیین کنید

بیایید در این مورد سنجیده باشیم. هدف شما این است که برای من یک قطعه موسیقی 1 نت بسازید.

پس بیایید با تعیین مرزها شروع کنیم.

محدودیت ها به باز کردن خلاقیت ما کمک می کنند، زیرا آنها ایده های غیر ضروری را از مغز شما حذف می کنند.

برای مثال، می‌توانید هر ایده‌ای که دو نت یا بلندتر است را دور بریزید.

در حال حاضر، من فقط یک یادداشت می خواهم. اما ما می خواهیم آن را یادداشت عالی بسازیم.

هر کدام از اینها را قبل از شروع طراحی انتخاب کنید و در گوشه کاغذ یادداشت کنید.

سرعت.

امضای زمان

امضای کلید.

چه ساز یا سازهایی نت را می نوازند.

اگر می‌خواهی، می‌توانی این کار را تماشا کنی.

من یک سرعت آهسته انتخاب می کنم، حدود 60 ضربه در دقیقه، همچنین به عنوان یک ضرب در ثانیه شناخته می شود.

امضای زمان، 4/4 است. من نمی خواهم این را بیش از حد پیچیده کنم.

امضای کلید سی ماژور است. چون … سی ماژور است.

ابزاری که برای این نمونه انتخاب می کنم ویولن است.

مرحله 2 – فرآیند آهنگسازی، در یک نت

بیایید یادداشت خود را برای یک ثانیه تصور کنیم. اکنون نیازی به شنیدن یادداشت قبل از دست در ذهن خود ندارید. می توانید بدون شنیدن شروع به نزدیک شدن به یادداشت مورد نظر خود کنید.

آیا این نت با دامنه بالا، نت میانی یا نت پایین است؟

صدایش بلند است یا نرم؟

نت چگونه باید در طول زمان تغییر کند؟

طول یادداشت چقدر است؟

این چیزی است که می توانم تصور کنم.

من یک یادداشت می شنوم، محدوده متوسط ​​است. یادداشت… نرم است.

خیلی نرم. در واقع آنقدر نرم است که نوازنده ویولن می تواند بنوازد. بله، نوازنده ویولن را می بینم. ضربان قلب روی صحنه. رهبر ارکستر، در حال ارائه شادی.

و یادداشت شروع می شود.

با سبک ترین لمس کمان، سیم به سختی صدایی را بیرون می آورد.

اما با زدن ضرب دوم، نت بلندتر می شود. بازیکن فشار بیشتری می آورد. ریگ می شود.

در ضرب سوم، نت بسیار بلند است، و سپس ناگهان بدون هیچ هشداری، نوازنده ویولن آرشه را تسریع می‌کند تا حلقه یک سیم G کم باز را ترک کند.

امیدوارم آنچه را که برای شما شرح دادم، در ذهن خود ببینید و بشنوید.

این کمی شبیه به یک داستان است، و شما این توانایی را دارید که موسیقی را با همان وضوح در ذهن خود تصور کنید. همچنین با ایجاد آن توسعه می یابد و تغییر می کند.

حالا تصور کنید این کار را برای بیش از یک نت انجام دهید.

وقتی می گوییم «موسیقی بساز» یعنی چه؟

داشتن یک تعریف واضح هنگام یادگیری یک موضوع جدید همیشه مفید است. آهنگسازی تفاوتی ندارد.

آهنگسازی فرآیند ساخت یا تشکیل یک قطعه موسیقی با ترکیب قطعات یا عناصر موسیقی است.

آهنگسازی به معنای منحصر به فرد بودن نیست. جست‌وجو برای تازگی بیشتر منجر به بسیاری از موسیقی‌های نامفهوم شده است.

همچنین فقط در مورد کپی کردن گذشته نیست.

چالش ها و اهداف منحصر به فرد یادگیری آهنگسازی

آهنگسازی چالش‌های منحصربه‌فردی دارد و مهم است که بفهمید با چه چیزی روبرو هستید. بسیاری از این موارد احتمالاً برای شما آشنا هستند:

چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد، زمان کافی برای یادگیری آن وجود ندارد، و درک آن به تنهایی دشوار است.

امکانات بی‌پایان شروع قطعات را آسان می‌کند، اما به پایان رساندن آنها دشوار است.

نوشتن بدون الهام دشوار است، که همیشه تاثیرگذار نیست.

شما نمی توانید آنچه را که در ذهن خود می شنوید به طور دقیق رونویسی کنید، به این معنی که موسیقی شما متفاوت از چیزی است که تصور می کنید.

دانش تئوری موسیقی شما ضعیف است و مطمئن نیستید که چگونه از آن استفاده کنید.

شما زمان زیادی را برای ایجاد یک مسیر منسجم برای درک ترکیب بندی تلف می کنید.

در نهایت، دیدن اینکه چگونه همه اینها می توانند با هم جمع شوند، واقعاً دشوار است.

بیش از حد برای یادگیری، زمان کافی برای یادگیری آن نیست، و همه چیز به هم مرتبط است

در سطح پایه، یادگیری آهنگسازی بسیار دشوار است، زیرا برای اینکه همه چیز در جای خود کلیک کنید و با هم کار کنید، چیزهای زیادی باید بدانید.

به عنوان مثال، برای هماهنگ کردن یک ملودی، باید درک کنید که هارمونی چگونه کار می کند. اما برای اینکه بفهمید هارمونی چگونه کار می کند، باید درک کنید که ملودی چگونه بر آن تأثیر می گذارد.

راه ساده این است که تمرینات بسیار خاصی را به شما ارائه دهیم که فقط نیاز به تصمیم گیری خاص دارند. به عنوان مثال، چگونه یک ملودی را روی یک پیشرفت آکوردی که قبلاً دارید بنویسید. هنگامی که بتوانید این کار را انجام دهید، یاد می گیرید که پیشرفت های آکورد را به تنهایی بنویسید. و سپس این دو مهارت را با هم ترکیب می کنید.

دو مهارت آهنگسازی جداگانه تبدیل به یکی می شود.

امکانات بی پایان شروع را آسان و پایان را سخت می کند

امکانات بی پایان بیان احساسات خود را به روشی اصلی چالش برانگیز می کند. این را با مقدار کمی کمال گرایی ترکیب کنید، و نگران پیروی از قوانین هستید و هرگز قطعات را تمام نمی کنید.

آهنگسازان بزرگ زیادی وجود دارند که چیزهای منحصر به فرد و جالبی خلق می کنند. این به خودی خود می تواند طاقت فرسا باشد.

این میزان آزادی قضاوت در مورد کار و پیشرفت خود را نیز دشوار می کند.

یک بار دیگر، راه های خاصی برای رفع این مشکل وجود دارد تا بتوانید قطعات را تمام کنید. یعنی محدودیت ها یا مرزهای بسیار خاصی که انتخاب می کنید از آنها عبور نکنید. در ادامه بیشتر در مورد اینها

فرآیند آهنگسازی، در یک نت

الهام همیشه تاثیرگذار نیست

هنگامی که الهام گرفته می شود، آهنگسازان جدید معمولاً مشکلی در ارائه ایده ندارند. تعهد به ایده ها و استفاده منطقی از آنهاست.

مشکل این است که الهام همیشه تاثیرگذار نیست.

مهم است که ایده‌های خود را در صورت موفقیت ذخیره کنید، اما مهارت واقعی این است که بدانید چگونه از آن ایده‌ها برای ایجاد قطعات نهایی استفاده کنید.

شما نمی توانید آنچه را که در ذهن خود می شنوید به طور دقیق رونویسی کنید

اما بیایید صادق باشیم.

گاهی اوقات الهام گرفته می شود، شما برای نوشتن انگیزه دارید، اما نمی توانید از آن بهره کامل ببرید.

برای بیان آنچه در ذهن خود می شنوید، ابتدا باید بتوانید آنچه را که می شنوید شناسایی کنید. فقط نزدیک شدن کافی نیست

با این حال، تمرین گوش دقیقاً سرگرم کننده نیست و واقعاً کافی نیز نیست. شما می خواهید آنچه را که می نویسید در واقع شبیه چیزی باشد که می خواهید بنویسید.

برای انجام این کار به یک فرآیند قابل اعتماد برای شنیدن و آزمایش ایده های خود نیاز دارید.

تئوری موسیقی شما ضعیف است و مطمئن نیستید که چگونه آن را اعمال کنید

تئوری موسیقی ممکن است قوی ترین نقطه شما نباشد.

اما هنوز هم می‌خواهید شکاف‌های دانش خود را پر کنید و یاد بگیرید که چگونه این تئوری را برای نوشتن موسیقی که بیانگر احساسات شما است، به کار ببرید.

تئوری در واقع فقط افرادی است که سعی می کنند نحوه عملکرد موسیقی را توضیح دهند.

بنابراین اگر تئوری قدرت توضیحی خوبی دارد، دوست دارم آن را یاد بگیرم و از آن استفاده کنم. این همان نظریه ای است که در اینجا خواهید آموخت.

تئوری موسیقی به کتاب های درسی دانشگاه محدود نمی شود

بسیاری از تئوری های موسیقی خسته کننده، گیج کننده هستند و واقعا به شما در آهنگسازی کمک نمی کنند.

من اساساً از آن چیزها می گذرم.

برخی از تئوری‌های موسیقی برای درک اینکه چرا موسیقی تأثیر عاطفی دارد، با تمرکز بر عناصر مهم موسیقی بسیار ارزشمند است:

ملودی – تأثیر تک خط و اینکه چگونه آهنگسازان تمایل به رسیدگی به مشکلات نوشتن ملودی دارند.

هارمونی – چگونه نت ها و خطوط همزمان با هم صدا می کنند.

فرم – چگونه هر بخش از قطعه شما می تواند مانند آغاز، میانه یا پایان به نظر برسد، و بنابراین چگونه می توانید آن را به روش های منحصر به فردی سازماندهی کنید تا داستان موسیقی منحصر به فرد خود را بیان کنید.

واضح است که چیزهای بیشتری برای آن وجود دارد، اما این برای بعد است.

اتلاف وقت شما برای یافتن درس های ترکیب بندی خوب

بسیاری از آهنگسازان بی‌پایان یوتیوب را برای منابع خودآموز جستجو می‌کنند و سعی می‌کنند بفهمند چه چیزی را مطالعه کنند و چگونه آن را سازماندهی کنند.

اما بدون توضیح واضح در مورد نحوه کار آهنگسازان، به نظر می رسد که اطلاعات تصادفی در حال سقوط هستند.

من دوره‌هایی را به‌طور خاص طراحی کرده‌ام تا به شما کمک کنم تمام بخش‌های تصادفی دانش خود را در ارتباط با یکدیگر قرار دهید.

شما در دیدن اینکه ایده های موسیقی چگونه کار می کنند و باید با هم هماهنگ شوند مشکل دارید

برای اینکه ایده‌های شما بدون زحمت از ذهنتان به کاغذ برود، باید بدانید که چرا ایده‌هایتان کار می‌کنند و چگونه می‌توانید از آنها به بهترین شکل استفاده کنید تا آن ایده‌ها را به قطعات نهایی تبدیل کنید.

چگونه آهنگسازی را یاد بگیریم

اولین قدم در یادگیری آهنگسازی این است که بفهمید تازه شروع کرده اید و بار سنگینی را بر دوش خود قرار ندهید.

کار ما به عنوان آهنگساز این نیست که شاهکار بسازیم، بلکه در عوض، یک استاد را کنار هم بسازیم.

فرآیند آهنگسازی، در یک نت

گرامر موسیقی

بنابراین ما با یادگیری اصول، دستور زبان موسیقی شروع می کنیم. برای هر کسی که در مورد یادگیری آهنگسازی جدی است، یادگیری زبان بسیار مهم است.

شما باید بتوانید نت موسیقی را بخوانید.

منابع زیادی برای یادگیری خواندن موسیقی وجود دارد و یک جستجوی سریع در گوگل باید شما را در مسیر درست راهنمایی کند. شما به سرعت متوجه خواهید شد که خواندن موسیقی آنقدرها هم لازم نیست. چالش بیشتر در مسلط شدن است تا آشنا شدن.

اما همچنین بخشی از مبانی، مبانی تئوری موسیقی است. چیزهایی مانند ترازو، ثلاث و وتر هفتم. اینها بلوک های سازنده شما هستند. اگر موسیقی حروف الفبا را علامت گذاری کنید، اینها کلمات شما هستند. و دقیقاً مانند یک کودک، احتمالاً قبلاً از این “کلمات” دانش شنیداری دارید. شما می دانید که یک آکورد ماژور چگونه به نظر می رسد یا یک آکورد مینور چگونه به نظر می رسد. اما به عنوان یک آهنگساز، دانش شما باید فراتر از سطح شنیداری و سطحی باشد. شما باید دقیقا بفهمید که آنها چه هستند.

اگر می توانید بخوانید، قدم بعدی برای شما باید ثبت نام در دوره رایگان آهنگسازی مبتدی من باشد، که در مورد سریع ترین روش ممکن، همه این اصول اولیه تئوری موسیقی و نحوه استفاده از آنها در آهنگسازی توضیح می دهد. روزانه یک ایمیل با دستورالعمل‌ها، کاربرگ‌ها و یک ویدیو دریافت خواهید کرد.

منطق موسیقی

هنگامی که می‌توانید در نت‌نویسی موسیقی بخوانید و بنویسید، و اصول تئوری، مانند مقیاس‌ها، و سه‌گانه‌ها را بدانید، گام بعدی این است که یاد بگیرید چگونه اینها با هم ترکیب می‌شوند تا موسیقی ساده و در مقیاس کوچک ایجاد کنند.

منطق ظاهری موسیقی از این واقعیت ناشی می شود که بیشتر موسیقی هایی که می شنویم از دستورالعمل های یکسانی پیروی می کنند. این دستورالعمل ها در گوش ما جا افتاده است و ما انتظار داریم که آنها را بشنویم. این انتظارات در موسیقی تعبیه شده است.

منطق در درک نحوه استفاده از این انتظارات است.

سوالات متداول درباره آهنگسازی

برای شروع آهنگسازی، می‌توانید با ایجاد ملودی‌ها، نوشتن آکوردها، انتخاب سبک موسیقی، و استفاده از نرم‌افزارهای آهنگسازی آغاز کنید.

نه، برای آهنگسازی نیازی به توانایی نواختن یا خواندن ندارید. از نرم‌افزارها و ابزارهای موزیکال دیجیتال می‌توانید به عنوان ابزارهای خود در آهنگسازی استفاده کنید.

دانش تئوری موسیقی می‌تواند در آهنگسازی به شما کمک کند، اما برای شروع آهنگسازی ضروری نیست. می‌توانید با آزمایش، خلاقیت و تجربه به ساخت موسیقی بپردازید.

نرم‌افزارهای DAW مانند Ableton Live، Logic Pro، FL Studio، و ابزارهای موزیکال دیجیتال مانند سینت‌ها، درام ماشین‌ها، و وی‌اس‌تی‌ها برای آهنگسازی استفاده می‌شوند.

مراحل تولید آهنگ
نوشته قبلی

مراحل تولید آهنگ

نوشته بعدی

چگونه آهنگسازی را شروع کنیم؟

چگونه آهنگسازی را شروع کنیم؟
Start typing to see projects you are looking for.
ورود به حساب کاربری

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید
Call Now Button